Winkelcentrum Carnisse Veste Barendrecht

"Ik vind het fijn dat ik weer een luisterend oor kan bieden, want mensen hebben de afgelopen tijd veel meegemaakt."

HOE GAAT HET NU MET
MANUELA, MEDEWERKSTER BROODAFDELING BIJ ALBERT HEIJN

Manuela is precies twintig jaar in dienst bij Albert Heijn in Carnisse Veste. Dag in dag uit staat ze op de broodafdeling voor haar klanten klaar. Wat drijft Manuela al die jaren? ‘Het contact met de men-sen vind ik het leukste wat er is. Even een praatje maken met een ander en horen hoe het gaat. Dat schept echt een band.’

De afgelopen periode heeft dan ook behoorlijk indruk gemaakt op Manuela: ‘Toen het coronavirus steeds meer om zich heen sloeg, was dat natuurlijk goed te merken in de winkel. Je voelde de on-zekerheid die zich in de klanten had genesteld en iedereen zat in soort overlevingsmodus. Wij moesten in die tijd enorm ons best doen om de drukte te verwerken en om ervoor te zorgen dat er voldoende voorraad in de winkel was. Ik was elke keer opgelucht dat de lege schappen snel weer bijgevuld werden. We hebben met z’n allen snoeihard gewerkt om er voor de mensen te zijn.’

Gelukkig begint het vertrouwen weer terug te komen. Manuela vertelt: ‘Albert Heijn doet veel aan de veiligheid in de winkels. Zo hebben wij als personeel veiligheidshesjes aan. Daarmee attenderen wij de klanten om 1,5 meter afstand te houden. Ook kunnen de klanten de winkelwagens desinfecteren. Gelukkig is er veel waardering en begrip van onze klanten. Je sleept elkaar echt door deze periode heen.’

Het fijnste vindt Manuela dat er tegenwoordig weer ruimte is voor een ouderwets praatje met elkaar: ‘Daar ben ik misschien wel het meest blij mee. Ik heb natuurlijk ook de verdrietige verhalen meege-kregen van mensen die bijvoorbeeld hun wederhelft lange tijd niet konden opzoeken in het verzor-gingshuis door het coronavirus. Dat breekt echt mijn hart. Ik vind het fijn dat ik weer een luisterend oor kan bieden, want mensen hebben veel meegemaakt de afgelopen periode.’

Tip! Volg de officiële Facebook pagina (https://www.facebook.com/ahcarnisseveste) van Albert Heijn Carnisse Veste in Barendrecht en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes en weetjes.

Terug naar de winkelpagina van Albert Heijn
Albert Heijn

"Ik ben een echt mensenmens. Ik leef graag met mijn klanten mee."

Toen winkelcentrum Carnisse Veste nog gebouwd moest worden, werkte Manuela op deze plek al bij de Albert Heijn. ‘Toen ik hier negentien jaar geleden begon stonden er nog niet zoveel woningen. We zaten met de winkel in een noodpandje. Ik heb de bouw van de wijk en het winkelcentrum helemaal meegemaakt.’

Manuela werkt bij de broodafdeling en daar heeft ze het goed naar haar zin. ‘Ik doe hier van alles: brood bakken, brood snijden, maar ook werken met koeken en diverse snacks. Het zijn lekkere producten en het blijft leuk.’

Klantvriendelijkheid zit in Manuela’s karakter. Ze haalt dan ook veel plezier uit de omgang met de klanten. ‘Ik geef de klanten graag net een beetje extra aandacht. Ook als het erg druk is maak ik er graag tijd voor. Even een praatje maken met de volwassenen of een krentenbolletje uitdelen aan de kinderen. Voor mij is een klant niet zomaar een klant.’ Manuela merkt dat de mensen in de winkel dat waarderen. ‘Het zorgt voor een gezellige sfeer. Mensen komen graag terug.’

Door de grote interesse die ze in haar klanten heeft, weet Manuela vaak wat er bij hen speelt. ‘Ik ben echt een mensenmens. Ik leef graag met mijn klanten mee. Van een ouder echtpaar wist ik dat ze vijftig jaar getrouwd waren. Toen hebben we ze namens Albert Heijn een bloemetje aangeboden. Zo’n actie past ook bij ons bedrijf. De mensen waren ontzettend blij met de bloemen en wilden samen met me op de foto. Die dankbaarheid raakt me.’

Terug naar de winkelpagina van Albert Heijn
Albert Heijn